Novela školského zákona, zavádí pro děti povinnost účastnit se distanční výuky jako součásti povinné školní docházky. Novela je reakcí na epidemii virového onemocnění covid-19. Povinná výuka na dálku se má týkat krizového stavu podle krizového zákona nebo uzavření škol z nařízení ministerstva zdravotnictví či krajské hygienické stanice.
Vzdělávání v naší škole je uskutečňováno podle třídního vzdělávacího programu s názvem:
Naším cílem je vytvářet rodinné prostředí, aby se děti cítily bezpečně a spokojeně. Hledat možnosti propojení rodinné a školní výchovy.
Dětem je předkládána pestrá vzdělávací nabídka formou Třídního vzdělávacího programu. Jedná se o otevřený plán, který učitelé operativně dotvářejí a upravují. Společně s dětmi vytváříme pravidla soužití ve třídě, založené na vzájemném respektu a úctě. Předáváme dětem vědomosti a dovednosti, které jim pomáhají rozvíjet jejich tvořivost a fantazii, poznávat okolní svět, nové kamarády a vést je k samostatnosti. Důraz klademe na individuální přístup, podporujeme jeho přirozenou zvídavost. Naše škola se orientuje na environmentální výchovu.
Školní vzdělávací program je doplněn celoročním projektem Školka v pohybu, zaměřenému na oblast zdraví. Jeho cílem je zlepšit stav pohybových dovedností a tělesné zdatnosti dětí a výchova ke zdravému životnímu stylu.
Snažíme se vytvářet podmínky vzdělávání, které umožní dětem úspěšný vstup do základní školy.
Je velmi důležité, aby celý život školy byl ve shodě s tím, co se děti o zdraví učí a co z pohledu zdraví potřebují. Proto musí být vzdělávání v dané oblasti silně ovlivněno kladným osobním příkladem učitele a jeho všestrannou pomocí. V MŠ se naše snaha prolíná celým dnem a odráží se ve všech činnostech, které s dětmi provádíme.
Každodenní realizace našeho programu "Kamarádi s přírodou" , kdy dítě má možnost volby z nabídky činností, nese odpovědnost za svou volbu a poznává její důsledky je rovněž optimálním preventivním působením. Zejména prožitkovým učením jsou vytvářeny sociální kompetence.
K sociálnímu zrání významně přispívá i heterogenní složení dětí ve třídách. Starší děti mají pocit důležitosti a odpovědnosti, mladší děti napodobují své starší kamarády apod.. Vytváření sociálních kompetencí a prosociálního chování je tak přirozenější a lepší.
S přihlédnutím k věku a osobnostem dětí, sociálnímu mikroklimatu v každé třídě, budeme vytvářet a dbát na uspokojování potřeb dítěte.
Velmi dobrý vztah školy a rodičů považujeme trvale za prioritní. O dobrou spolupráci se snažíme způsoby, které jsme si stanovily ve školním vzdělávacím programu. Stejně tak i v oblasti prevence sociálně patologických jevů budeme rodiče informovat. Vybídneme rodiče ke spolupráci a shodnému výchovnému působení. V případě výskytu sociálně patologických jevů (násilí, šikana, omezování práv, agrese a ponižování) budeme informovat rodiče a dohodneme společné dílčí kroky k zamezení a následné prevenci.
V případě jakýchkoliv problémů mají rodiče možnost využít konzultačních hodin.
Naším cílem je vytvářet rodinné prostředí, aby se děti cítily bezpečně a spokojeně, vřelý a individuální přístup, hledat možnosti propojení rodinné a školní výchovy.
Aby se školka stala místem spokojeného a šťastného dětství, místem kam se děti i rodiče rádi vrací.
VŠICHNI JSME TU KAMARÁDI, POMÁHÁME SOBĚ RÁDI
Mateřská škola Siřejovice
Siřejovice 61, 410 02 Siřejovice | |
IČ: 71294813 | |
606 030 161 | |
ms.sirejovice@seznam.cz | |
yhix2br |